Bezoekersrecord voor het Volksbuurtmuseum

In de kerstvakantie hoopt het Volksbuurtmuseum de 10.000e bezoeker van dit jaar te verwelkomen. Het museum heeft in 2019 het hoogst aantal bezoekers ooit ontvangen. Het record is vooral te danken aan de succesvolle tentoonstelling De Zeven Steegjes, een leven lang buurten.

Lunch met soep en balkenbrij
Lysette Jansen, directeur van het museum is ontzettend trots op de groei: ‘Wij zijn enorm blij met dit grote aantal bezoekers. Wij hopen dat we in de laatste week van 2019 de 10.000e bezoeker mogen verwelkomen. Deze bezoeker gaan wij zeker verrassen. Hij of zij mag met vier personen komen genieten van een overheerlijke lunch uit de volksbuurt, dan staat er soep en balkenbrij op het menu.’

De Zeven Steegjes
Al meer dan 4.000 bezoekers bezochten de tentoonstelling over dit unieke stukje Utrecht. Hiermee zette het museum een eerste stap in de richting van een nieuwe koers. Het museum, ontstaan en verankerd in Wijk C, wil een breder publiek bedienen door ook de verhalen te laten zien van bewoners uit andere stadsdelen in Utrecht.

Plannen voor de toekomst
Het Volksbuurtmuseum is een plek voor ontmoeting en het delen van grote en kleine verhalen uit het dagelijks leven. Het museum werkt aan een herinrichtings- en vernieuwingsplan, met als uitgangspunt dat een vernieuwd Volksbuurtmuseum weer minstens 25 jaar relevant mag zijn en een breed publiek kan aanspreken en verwelkomen.